15 ianuarie 2015

Proiect de lectie-Familia ca grup social

PROIECT DE LECȚIE

Unitate de învațământ: Școala Generală cu clasele I-VIII Liebling
Propunător: Lazea Anca Mariana
Data: 3 decembrie 2013
Clasa: VII
Aria curriculară: Om și societate
Obiectul/ Disciplina: Cultură Civică
Subiectul/ Tema: Familia ca grup social
Tipul de lecție:  de formare de priceperi și deprinderi
Obiective de referință/ Competențe specifice:  Să utilizeze corect și flexibil concepție și informație factuală; să utilizeze termeni cu conținut civic în contexte diferite; să selecteze termenii specifici unei lecții; să manifeste respect și bună-voință în relațiile cu ceilalți; să recunoască asemănări și deosebiri dintre oameni; să identifice conflicte valorice din societate și modalități de soluționare a acestora
Obiective operaționale:
01.   Să definească principalele funcții ale familiei: biologică, economică, educativă, psiho-afectivă;
02.   Să argumenteze rolul acestor funcții;
03.   Să emită judecăți  pertinente cu privire la rolul familiei în societate, folosindu-se de informațiile dobâdite;
04.   Să sintetizeze și să sistematizeze informațiile esențiale ale lecției
05.   Să analizeze și să compare răspunsurile grupului propriu cu ale celorlalte grupuri
Strategia didactică:
                Metode și procedee didactice: Brainstorming, Cafeneaua
                Mijloace și materiale didactice: manualul, tabla, creta coli de hartie, marchere, creioane colorate
                Forme de organizare a clasei: colectiv-dirijat, pe grupe independent
                Tipuri de învățare: operatorie
Evaluare: formatoare, conștientizata și criterială
Bibliografie: Dumitru I. Al.- Dezvoltarea gândirii critice și învățarea eficientă
                       Ghid de practică pedagogică, Borovic Ivanov Darius
                       Dicționarul Explicativ al limbii Române



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu