PROIECT DE LECȚIE
Unitate de învațământ: Școala Generală cu clasele I-VIII Liebling
Propunător: Lazea Anca Mariana
Data: 3 decembrie 2013
Clasa: VII
Aria curriculară: Om și societate
Obiectul/ Disciplina: Cultură Civică
Subiectul/ Tema: Familia ca grup social
Tipul de lecție: de formare
de priceperi și deprinderi
Obiective de referință/ Competențe specifice: Să
utilizeze corect și flexibil concepție și informație factuală; să utilizeze
termeni cu conținut civic în contexte diferite; să selecteze termenii specifici
unei lecții; să manifeste respect și bună-voință în relațiile cu ceilalți; să
recunoască asemănări și deosebiri dintre oameni; să identifice conflicte
valorice din societate și modalități de soluționare a acestora
Obiective operaționale:
01.
Să
definească principalele funcții ale familiei: biologică, economică, educativă,
psiho-afectivă;
02.
Să
argumenteze rolul acestor funcții;
03.
Să
emită judecăți pertinente cu privire la
rolul familiei în societate, folosindu-se de informațiile dobâdite;
04.
Să
sintetizeze și să sistematizeze informațiile esențiale ale lecției
05.
Să
analizeze și să compare răspunsurile grupului propriu cu ale celorlalte grupuri
Strategia didactică:
Metode și procedee didactice: Brainstorming, Cafeneaua
Mijloace
și materiale didactice: manualul,
tabla, creta coli de hartie, marchere, creioane colorate
Forme
de organizare a clasei: colectiv-dirijat,
pe grupe independent
Tipuri
de învățare: operatorie
Evaluare: formatoare, conștientizata și criterială
Bibliografie: Dumitru I. Al.- Dezvoltarea gândirii critice și
învățarea eficientă
Ghid de practică pedagogică,
Borovic Ivanov Darius
Dicționarul Explicativ
al limbii Române
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu